Våra kunder kan nu kontakta regionförvaltningsverkets gemensamma kundservice. Den nya funktionen betjänar kunder per telefon, e-post och webbformulär på finska och svenska. Det handlar om ett pilotförsök som kommer att vidareutvecklas.
Det är lätt att kontakta vår kundservice genom flera kanaler. I de flesta fallen kan regionförvaltningsverkets kunder sköta sitt ärende på nätet, till exempel i elektroniska e-tjänster. Vår kundservice hjälper däremot om någon behöver personlig service.
Vår nya kundservice råder på allmän nivå och stöder och vägleder i uträttningen av ärenden. Om kundens fråga inte kan lösas i vår kundservice så hänvisar servicerådgivaren frågan vidare och den person som är mest förtrogen med ämnet återkommer. Kunden behöver därför kontakta vår kundservice bara en gång.
I frågor som gäller arbetarskyddet kan kunderna fortsättningsvis kontakta arbetarskyddets riksomfattande telefonrådgivning. Kundtjänsten för miljöärenden råder kunder i frågor som gäller miljö. Coronainfo som hjälper kunder i frågor som gäller covid-19 kommer den 22 november 2021 att bli en del av regionförvaltningsverkets kundservice. I fortsättningen kan man kontakta kundservicens kanaler i frågor som gäller covid-19.
Vår kundservice i ett nötskal
Så här kan du kontakta vår kundservice:
Kontaktuppgifterna till vår kundservice hittar du på webbplatsen rfv.fi: regionförvaltningsverkets kundservice.
Mer information om våra andra kundservicekanaler
Mer information:
servicerådgivare, teamledare Katja Laitinen, tfn 295 016 848
[email protected]