Regionförvaltningsverkets kundservice
Vår kundservice ger dig råd i frågor som gäller regionförvaltningsverkets uppgifter. Vi hjälper dig också att uträtta ärenden hos oss.
Kontakta oss
-
Fyll i formuläret på webben: Blanketten Fråga RFV:s kundservice.
-
Ring oss: 0295 016 780 (finska) eller 0295 016 781 (svenska) – må–fr kl. 10–15.
-
Skicka e-post: [email protected] (finska) eller [email protected] (svenska).
Krypterad e-post
E-postmeddelanden som skickas med vanlig e-post är inte krypterade, vilket innebär att informationssäkerheten för sekretessbelagda uppgifter kan äventyras. Använd alltid krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller på annat sätt känsliga uppgifter. Med krypterad e-post kan man också skicka stora bilagor. Observera att den krypterade förbindelsen endast fungerar på följande adress: https://turvaviesti.avi.fi/
Du kan uträtta ärenden hos oss på många olika sätt. Läs mer på sidan Välj ärende.
Observera
- Dessa tjänster fortsätter som tidigare:
- Arbetarskyddets telefonrådgivning (tyosuojelu.fi)
- Kundservice för miljöfrågor (ely-keskus.fi).
- Skicka de handlingar som ska registreras till vårt registratorskontor. Detta gäller till exempel ansökningar och tilläggsutredningar. Läs mer om våra registraturtjänster: avi.fi/sv/registraturtjanster.
Vårt servicelöfte
- Vår kundservice stöder dig i uträttandet av ärenden och ger dig råd i frågor som gäller regionförvaltningsverkets uppgifter.
- Du behöver bara kontakta kundservicen en gång. Om ditt ärende inte kan lösas i vår kundservice hänvisar vi din fråga vidare. En person som känner till ditt ärende bättre kontaktar dig så snart som möjligt.
Information om vår kundservice
- I vår nya riksomfattande kundservice får du stöd av våra servicerådgivare i att uträtta dina ärenden. De ger dig också råd gällande regionförvaltningsverkets uppgifter. Vi utvidgar kundrådgivningens djup med ett ämnesområde åt gången. Vi är tacksamma för respons. Det hjälper oss i vårt utvecklingsarbete.
- Vi sparar samtalen till vår kundservice så att vi kan utveckla kvaliteten på vår service. Dessutom sparas kontakter som inkommer per e-post och på formulär inklusive kontaktuppgifter i vårt kundsystem. Vi lämnar inte ut dina uppgifter till utomstående.
- Vår dataskyddsbeskrivning
- Tillgänglighetsutlåtandet
Vanliga frågor
Här hittar du i stor utsträckning svar på vanliga frågor om regionalförvaltningsverket och coronaviruset:
Om du hittar inte svaret för dina frågor som gäller covid-19, kan du kontakta vår kundservice. Vi besvarar frågor som gäller evenemangsarrangörer och restaurangverksamhet.