Kontaktuppgifter
Regionförvaltningsverkets kontaktuppgifter
Vår kundservice
Vår kundservice ger dig råd i frågor, om du kontaktar oss i ett ärende som gäller dig själv eller din sammanslutning, till exempel ett tillståndsärende. Du hittar kundservices kontakuppgifter på vår webbsida: Kundservice.
Personsökning
Södra Finland
Regionförvaltningsverket i Södra Finlands huvudkontor
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Södra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Wähäjärvenkatu 6, Tavastehus
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Fax 0295 016 661
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected]. Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Miljötillstånd: [email protected]
- Kommunikationsenheten: kommunikationschef [email protected], kommunikationschef för miljötillstånd [email protected].
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-post, inklusive bilagorna kan vara högst 50 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Mottagande av handlingar vid statens gemensamma serviceställen
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Kontoret i Helsingfors
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Södra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Bangårdsvägen 9, Helsingfors
Fax: 0295 016 661
Kontoret i Kouvola
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Södra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Valimontie 5, Kouvola
Fax: 0295 016 661
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Ärenden som rör miljötillstånd
Huvudkontoret i Tavastehus
Ansvarsområdet för miljötillstånd
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Södra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Wähäjärvenkatu 6, Tavastehus
Fax 0295 016 661
Kontoret i Helsingfors
Ansvarsområdet för miljötillstånd
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Södra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Bangårdsvägen 9, Helsingfors
Kontoret i Åbo
Postadress: PB 4, 13035 AVI (post som inte behöver diarieföras)
Besöksadress: Självständighetsplan 2, Åbo
Arbetarskyddet
Vi betjänar kunder per telefon via den nationella telefonjouren tfn 0295 016 620 och per e-post [email protected].
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
överdirektör Merja Ekqvist
ledningens assistent Taina Kemppi, tfn 0295 016 051
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- direktör Riku-Matti Lehikoinen, tfn 0295 016 155
- chef för alkoholförvaltningsenheten Samuel Haataja, tfn 0295 016 111
- chef för näringstillsynsenheten Ilkka Heikkilä, tfn 0295 016 081
- chef för rättsskyddsenheten Esa Tommiska, tfn 0295 016 213
- chef för klagomål om social- och hälsovården Meiju Heikkinen, tfn 0295 016 382
- chef för registrering av socialservice och hälso- och sjukvårdstjänster Mikko Floréen, tfn 0295 016 484
- chef för tillsyn över social- och hälsovården Niina Oresmaa, tfn 0295 016 356
- chef för hälsa, välmående och säkerhet Anne Hiiri, tfn 0295 016 067
- chef för miljö- och hälsoskyddsenheten Tanja Häkkinen, tfn 0295 016 464
- chef för enheten för tillgänglighetstillsyn Sanna Sinisalo, tfn 0295 016 687
Räddningsväsendet och beredskapen
- direktör Tommi Laurinen, tfn 0295 016 144
- biträdande direktör, chef för beredskapsenheten Esa-Pentti Lukkarinen, tfn 0295 016 089
- räddningsöverinspektör, enhetschef för räddningsväsendet Mira Leinonen, tfn 0295 016 572
- specialplanerare Riikka Sivunen, tfn 0295 016 139
Miljötillstånd
- direktör Teemu Lehikoinen, tfn 0295 016 415
- chef för miljöskyddsenheten Anna Laiho, tfn 0295 016 368
- chef för vattenenheten Maria Kukonlehto, tfn 0295 016 214
- chef för stödtjänstenheten Malin Kuurberg, tfn 0295 016 411
- ymparistoluvat.etela(at)avi.fi
Undervisnings- och kulturväsendet
- direktör Marja-Liisa Keski-Rauska, tfn 0295 018 815
- planerare Kirsi Pekkanen, tfn 0295 016 557
- chef för undervisningsenheten Satu Kilpinen, tfn 0295 016 194
- chef för kulturenheten Kristian Åbacka, tfn 0295 016 537
Arbetarskyddet
- direktör Eerik Tarnaala, tfn 0295 016 370
- [email protected]
- mediekontakt: tfn 0295 016 833, [email protected]
- förvaltningsdirektör Henrika Räsänen
Förvaltnings- och utvecklingstjänster
- förvaltningsdirektör Henrika Räsänen
- ledningens planerare Helena Pulkkinen
Kommunikation
- kommunikationschef Tiia Tiesmäki, tfn 0295 016 131
- kommunikationschef (miljötillstånd) Tiina Strand, tfn 0295 018 837
Vi behandlar endast nätfakturor. Skicka din faktura som nätfaktura enligt Europanormen via statsförvaltningens nätfakturaoperatör Posti Messaging Oy. Du kan skicka bilagor i pdf-format tillsammans med nätfakturan.
Förmedlarkod (Posti Messaging Oy): FI28768767
Nätfakturaadress/EDI-signum: 00371094544636101
Nätfakturaadress / PEPPOL-adress: 0216:00371094544636101
FO-nummer: 1094544-6
Momsnummer: FI10945446
Fakturans referensuppgifter: uppgifter som beställaren gett
Kontrollera att fakturan innehåller alla referensuppgifter som beställaren gett, åtminstone verksamhetsenhetskoden och beställarens namn. Detta gör behandlingen av din faktura smidigare. Fakturans betalningsvillkor är 21 dagar enligt de allmänna avtalsvillkoren för offentlig upphandling av tjänster och varor.
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller pappersfakturor, eftersom dessa inte är nätfakturor (Lag 241/2019). Se till att din faktura uppfyller de obligatoriska kraven på fakturans innehåll som fastställs i mervärdesskattelagen. Vi betalar inte felaktiga eller bristfälliga fakturor, utan returnerar dem till avsändaren utan att betala dem.
Om du inte har ett system som genererar nätfakturor kan du använda statens leverantörsportal Handi eller tjänsten Basware Portal för att sammanställa och skicka nätfakturor.
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019 (finlex.fi)
Skatteförvaltningens anvisning Faktureringskraven vid mervärdesbeskattningen (skatt.fi)
Finansministeriets allmänna avtalsvillkor för offentlig upphandling av tjänster och varor (vm.fi)
Servicecentret för statens ekonomi- och personalförvaltning Palkeet hjälper i frågor som gäller användningen av leverantörsportalen Handi må–fr kl. 8.00–16.15 (finsk tid). Palkeets kundstöd tfn 0295 564 060 och e-post [email protected].
Östra Finland
Regionförvaltningsverket i Östra Finlands huvudkontor
Postadress: PB 2, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Östra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Raatihuoneenkatu 5, S:t Michel
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected]. Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected] | Kommunikation: [email protected]
- Kommunikation: Kommunikationschef Auli Posti, [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-post, inklusive bilagorna kan vara högst 50 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Kontoret i Joensuu
Postadress: PB 2, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Östra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Kauppakatu 40, Joensuu
Kontoret i Kuopio
Postadress: PB 2, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Östra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Hallituskatu 12-14, Kuopio
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Kundservice och andra kontaktkanaler
Överdirektör Markku Tervahauta, tfn 0295 016 000
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Ulla Ahonen, tfn 0295 016 888
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Anu Liljeström, tfn 0295 016 224
Räddningsväsendet och beredskapen
- Direktör Joni Henttu, tfn 0295 017 364
Arbetarskyddet
- Direktör Markku Rautio, tfn 0295 016 000
- tyosuojelu.ita(at)avi.fi
Miljötillstånd
- Direktör Johanna Ahonen, tfn 0295 016 867
Kommunikation
- Kommunikationschef Auli Posti, tfn 0295 016 854
Vi behandlar endast nätfakturor. Skicka din faktura som nätfaktura enligt Europanormen via statsförvaltningens nätfakturaoperatör Posti Messaging Oy. Du kan skicka bilagor i pdf-format tillsammans med nätfakturan.
Förmedlarkod (Posti Messaging Oy): FI28768767
Nätfakturaadress/EDI-signum: 00371094822536301
Nätfakturaadress / PEPPOL-adress: 0216:00371094822536301
FO-nummer: 1094822-5
Momsnummer: FI10948225
Fakturans referensuppgifter: uppgifter som beställaren gett
Kontrollera att fakturan innehåller alla referensuppgifter som beställaren gett, åtminstone verksamhetsenhetskoden och beställarens namn. Detta gör behandlingen av din faktura smidigare. Fakturans betalningsvillkor är 21 dagar enligt de allmänna avtalsvillkoren för offentlig upphandling av tjänster och varor.
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller pappersfakturor, eftersom dessa inte är nätfakturor (Lag 241/2019). Se till att din faktura uppfyller de obligatoriska kraven på fakturans innehåll som fastställs i mervärdesskattelagen. Vi betalar inte felaktiga eller bristfälliga fakturor, utan returnerar dem till avsändaren utan att betala dem.
Om du inte har ett system som genererar nätfakturor kan du använda statens leverantörsportal Handi eller tjänsten Basware Portal för att sammanställa och skicka nätfakturor.
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019 (finlex.fi)
Skatteförvaltningens anvisning Faktureringskraven vid mervärdesbeskattningen (skatt.fi)
Finansministeriets allmänna avtalsvillkor för offentlig upphandling av tjänster och varor (vm.fi)
Servicecentret för statens ekonomi- och personalförvaltning Palkeet hjälper i frågor som gäller användningen av leverantörsportalen Handi må–fr kl. 8.00–16.15 (finsk tid). Palkeets kundstöd tfn 0295 564 060 och e-post [email protected].
Lappland
Regionförvaltningsverket i Lapplands huvudkontor
Postadress: PB 3, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Lapplands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Pilke, Ounasjoentie 6, Rovaniemi
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected]. Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikationsenheten: kommunikationschef [email protected].
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-postbilagorna kan vara högst 20 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Överdirektör Kristiina Poikajärvi, tfn 0295 016 654
Planerare Satu Salonen, tfn 0295 017 029
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Marja-Lea Hallikainen , tfn 0295 017 065
- Avdelningssekreterare Eija Kallo, tfn 0295 017 362
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Kaisa Post, tfn 0295 017 355
- Planerare Outi Savolainen, tfn 0295 017 380
Räddningsväsendet och beredskapen
- Direktör Joni Henttu, tfn 0295 017 364
Kommunikation
- Kommunikationschef Anne Leinonen, tfn 0295 017 313
Vi behandlar endast nätfakturor. Skicka din faktura som nätfaktura enligt Europanormen via statsförvaltningens nätfakturaoperatör Posti Messaging Oy. Du kan skicka bilagor i pdf-format tillsammans med nätfakturan.
Förmedlarkod (Posti Messaging Oy): FI28768767
Nätfakturaadress/EDI-signum: 00370245428436601
Nätfakturaadress / PEPPOL-adress: 0216:00370245428436601
FO-nummer: 0245428-4
Momsnummer: FI02454284
Fakturans referensuppgifter: uppgifter som beställaren gett
Kontrollera att fakturan innehåller alla referensuppgifter som beställaren gett, åtminstone verksamhetsenhetskoden och beställarens namn. Detta gör behandlingen av din faktura smidigare. Fakturans betalningsvillkor är 21 dagar enligt de allmänna avtalsvillkoren för offentlig upphandling av tjänster och varor.
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller pappersfakturor, eftersom dessa inte är nätfakturor (Lag 241/2019). Se till att din faktura uppfyller de obligatoriska kraven på fakturans innehåll som fastställs i mervärdesskattelagen. Vi betalar inte felaktiga eller bristfälliga fakturor, utan returnerar dem till avsändaren utan att betala dem.
Om du inte har ett system som genererar nätfakturor kan du använda statens leverantörsportal Handi eller tjänsten Basware Portal för att sammanställa och skicka nätfakturor.
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019 (finlex.fi)
Skatteförvaltningens anvisning Faktureringskraven vid mervärdesbeskattningen (skatt.fi)
Finansministeriets allmänna avtalsvillkor för offentlig upphandling av tjänster och varor (vm.fi)
Servicecentret för statens ekonomi- och personalförvaltning Palkeet hjälper i frågor som gäller användningen av leverantörsportalen Handi må–fr kl. 8.00–16.15 (finsk tid). Palkeets kundstöd tfn 0295 564 060 och e-post [email protected].
Sydvästra Finland
Regionförvaltningsverket i Sydvästra Finlands huvudkontor
Postadress: PB 4, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Sydvästra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Självständighetsplan 2, Åbo
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected]. Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikationsenheten: kommunikationschef [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-post, inklusive bilagorna kan vara högst 50 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Kontoret i Mariehamn (arbetarskyddet)
Postadress: PB 9, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverkets PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Torggatan 16, Mariehamn
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Tjänstgörande överdirektör Ilkka Horelli , tfn 0295 018 061
- Överdirektörens sekreterare, planerare Pirjo Ojanen, tfn 0295 018 052
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Heikki Mäki, tfn 0295 018 094
- Enhetschef, klagomål och tillsyn inom social- och hälsovården, Pia Leikasto, tfn. 0295 018 033
- Enhetschef, registrering av socialservice och hälso- och sjukvårdstjänster , Pauli Kamsula, tfn 0295 018 083
- Enhetschef för näringstillsyn, Pepe Uskelin, tfn 0295 018 124
- Enhetschef för miljö- och hälsoskyddet, Jani Soini, tfn 0295 018 115
- Chef för projektenheten, Jaana Jaakkola, tfn 0295 018 070
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Lea Karjomaa, tfn 0295 018 077
Räddningsväsendet och beredskapen
- Biträdande direktör Tero Kuusisto , tfn 0295 018 009
Arbetarskyddet
- Direktör Riitta Sulameri, tfn 0295 018 168
- Enhetschef för tillsyn av byggande, transport och sjöfart Anette Lehtonen tfn 0295 018 184
- Enhetschef för tillsyn av industri Mervi Suokas tfn 0295 018 185
- Enhetschef för tillsyn av tjänster Jan Mikkonen tfn 0295 018 163
- Enhetschef för tillsyn på Åland och tillsyn av jurister och utländsk arbetskraft Anu Ikonen tfn 0295 018 143
- Enhetschef för tillsyn av den offentliga förvaltningen Ulla Riikonen tfn 0295 018 174
Ledningens stödenhet
- Enhetschef Raija Hurskainen, tfn 0295 018 040
Regionförvaltningsverkens internrevision
- Chef för intern revision Kristina Alakylä, tfn 0295 018 135
Kommunikation
- Kommunikationschef Tanja Railo, tfn 0295 016 552
Vi behandlar endast nätfakturor. Skicka din faktura som nätfaktura enligt Europanormen via statsförvaltningens nätfakturaoperatör Posti Messaging Oy. Du kan skicka bilagor i pdf-format tillsammans med nätfakturan.
Förmedlarkod (Posti Messaging Oy): FI28768767
Nätfakturaadress/EDI-signum: 00371095237136201
Nätfakturaadress / PEPPOL-adress: 0216:00371095237136201
FO-nummer: 1095237-1
Momsnummer: FI10952371
Fakturans referensuppgifter: uppgifter som beställaren gett
Kontrollera att fakturan innehåller alla referensuppgifter som beställaren gett, åtminstone verksamhetsenhetskoden och beställarens namn. Detta gör behandlingen av din faktura smidigare. Fakturans betalningsvillkor är 21 dagar enligt de allmänna avtalsvillkoren för offentlig upphandling av tjänster och varor.
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller pappersfakturor, eftersom dessa inte är nätfakturor (Lag 241/2019). Se till att din faktura uppfyller de obligatoriska kraven på fakturans innehåll som fastställs i mervärdesskattelagen. Vi betalar inte felaktiga eller bristfälliga fakturor, utan returnerar dem till avsändaren utan att betala dem.
Om du inte har ett system som genererar nätfakturor kan du använda statens leverantörsportal Handi eller tjänsten Basware Portal för att sammanställa och skicka nätfakturor.
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019 (finlex.fi)
Skatteförvaltningens anvisning Faktureringskraven vid mervärdesbeskattningen (skatt.fi)
Finansministeriets allmänna avtalsvillkor för offentlig upphandling av tjänster och varor (vm.fi)
Servicecentret för statens ekonomi- och personalförvaltning Palkeet hjälper i frågor som gäller användningen av leverantörsportalen Handi må–fr kl. 8.00–16.15 (finsk tid). Palkeets kundstöd tfn 0295 564 060 och e-post [email protected].
Västra och Inre Finland
Regionförvaltningsverket i Västra och Inre Finlands huvudkontor
Postadress: PB 5, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Västra och Inre Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Wolffskavägen 35, Vasa
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Fax 06-317 4817
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): [email protected]. Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikation: kommunikationschef Mirella Kivelä ([email protected]; tf. 0295 018 103)
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. E-postens storlek med bilagorna kan vara högst 50 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Kontoret i Tammerfors
Postadress: PB 5, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Västra och Inre Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Yliopistonkatu 38, Tammerfors
Kontoret i Jyväskylä
Postadress: PB 5, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Västra och Inre Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Hannikaisenkatu 47, 40100 Jyväskylä
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Överdirektör Marko Pukkinen
Överdirektörens sekreterare Elisabet Heinrich, tfn 0295 018 511
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Leena Laajala, tfn 0295 018 549
- Chef för näringstillsynsenheten Maarit Laaninen, tfn 0295 018 552
- Chef för rättsskyddsenheten Kristian Dahl, tfn 0295 018 528
- Chef för social- och hälsovårdsenheten Niina Siirilä, tfn 0295 018 563
- Chef för miljö- och hälsoskyddsenheten Matti Nyberg, tfn 0295 018 572
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Esa Kaunisto, tfn 0295 018 150
Svenska enheten för bildningsväsendet
- Direktör Marianne West-Ståhl, tfn 0295 018 623
Räddningsväsendet och beredskapen
- Direktör Tarja Wiikinkoski, tfn 0295 018 800
Arbetarskyddet
- Direktör Hanna Makkula, tfn 0295 018 559
Miljötillstånd
- Direktör Tarja Savea, tfn 0295 018 777
Kommunikation
- Kommunikationschef Mirella Kivelä, tfn 0295 018 103
- andra kontaktuppgifter inom kommunikation avi.fi/sv/kommunikation
Vi behandlar endast nätfakturor. Skicka din faktura som nätfaktura enligt Europanormen via statsförvaltningens nätfakturaoperatör Posti Messaging Oy. Du kan skicka bilagor i pdf-format tillsammans med nätfakturan.
Förmedlarkod (Posti Messaging Oy): FI28768767
Nätfakturaadress/EDI-signum: 00372284140936401
Nätfakturaadress / PEPPOL-adress: 0216:00372284140936401
FO-nummer: 2284140-9
Momsnummer: FI22841409
Fakturans referensuppgifter: uppgifter som beställaren gett
Kontrollera att fakturan innehåller alla referensuppgifter som beställaren gett, åtminstone verksamhetsenhetskoden och beställarens namn. Detta gör behandlingen av din faktura smidigare. Fakturans betalningsvillkor är 21 dagar enligt de allmänna avtalsvillkoren för offentlig upphandling av tjänster och varor.
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller pappersfakturor, eftersom dessa inte är nätfakturor (Lag 241/2019). Se till att din faktura uppfyller de obligatoriska kraven på fakturans innehåll som fastställs i mervärdesskattelagen. Vi betalar inte felaktiga eller bristfälliga fakturor, utan returnerar dem till avsändaren utan att betala dem.
Om du inte har ett system som genererar nätfakturor kan du använda statens leverantörsportal Handi eller tjänsten Basware Portal för att sammanställa och skicka nätfakturor.
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019 (finlex.fi)
Skatteförvaltningens anvisning Faktureringskraven vid mervärdesbeskattningen (skatt.fi)
Finansministeriets allmänna avtalsvillkor för offentlig upphandling av tjänster och varor (vm.fi)
Servicecentret för statens ekonomi- och personalförvaltning Palkeet hjälper i frågor som gäller användningen av leverantörsportalen Handi må–fr kl. 8.00–16.15 (finsk tid). Palkeets kundstöd tfn 0295 564 060 och e-post [email protected].
Norra Finland
Regionförvaltningsverket i Norra Finlands huvudkontor
Postadress: PB 6, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Norra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Linnankatu 3, Uleåborg
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Öppet: mån - fre kl. 8.00–16.15
-
Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected].
Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden. -
Arbetarskyddet: [email protected]
-
Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-post, inklusive bilagorna kan vara högst 50 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
överdirektör Kaisa Ainasoja, tfn 0295 017 345
överdirektörens assistent, [email protected]
Ledningens stödenhet
- konsultativ tjänsteman Tommi Lantto, tfn 0295 017 701
- utvecklingschef Siiri Oinas-Panuma, tfn 0295 017 535
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- stf. direktör Maria Siurua, tfn 0295 017 546
- planerare Riitta Kinnunen, tfn 0295 017 516
- hälso- och sjukvårdsenheten, chef regionförvaltningsöverläkare Pasi Hirvikoski, tfn 0295 017 598
- socialvårdsenheten, chef överinspektör för socialvården Mirka Mäkipää, tfn 0295 017 021
- näringstillsynsenheten, chef jurist Matti Pihlajamaa, tfn 0295 017 584
- miljö- och hälsoskyddsenheten, chef jurist Sinikka Siniluoto-Heikkinen, tfn 0295 017 591
Undervisnings- och kulturväsendet
- direktör Veijo Kosola, tfn 0295 017 570
Räddningsväsendet och beredskapen
- direktör Petteri Koskinen, tfn 0295 017 544
- avdelningssekreterare Tiina Ulvinen, tfn 0295 017 079
- avdelningssekreterare Sirpa Hassila, tfn 0295 017 553
Arbetarskyddet
- direktör Hanna-Kaisa Rajala, tfn. 044 7159 516
Miljötillstånd
- direktör (fast löptid) Sami Koivula, tfn 0295 017 651
Kommunikation
- Kommunikationschef Marjo Kemi, tfn 0295 017 071
Vi behandlar endast nätfakturor. Skicka din faktura som nätfaktura enligt Europanormen via statsförvaltningens nätfakturaoperatör Posti Messaging Oy. Du kan skicka bilagor i pdf-format tillsammans med nätfakturan.
Förmedlarkod (Posti Messaging Oy): FI28768767
Nätfakturaadress/EDI-signum: 00370245422536501
Nätfakturaadress / PEPPOL-adress: 0216:00370245422536501
FO-nummer: 0245422-5
Momsnummer: FI02454225
Fakturans referensuppgifter: uppgifter som beställaren gett
Kontrollera att fakturan innehåller alla referensuppgifter som beställaren gett, åtminstone verksamhetsenhetskoden och beställarens namn. Detta gör behandlingen av din faktura smidigare. Fakturans betalningsvillkor är 21 dagar enligt de allmänna avtalsvillkoren för offentlig upphandling av tjänster och varor.
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller pappersfakturor, eftersom dessa inte är nätfakturor (Lag 241/2019). Se till att din faktura uppfyller de obligatoriska kraven på fakturans innehåll som fastställs i mervärdesskattelagen. Vi betalar inte felaktiga eller bristfälliga fakturor, utan returnerar dem till avsändaren utan att betala dem.
Om du inte har ett system som genererar nätfakturor kan du använda statens leverantörsportal Handi eller tjänsten Basware Portal för att sammanställa och skicka nätfakturor.
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019 (finlex.fi)
Skatteförvaltningens anvisning Faktureringskraven vid mervärdesbeskattningen (skatt.fi)
Finansministeriets allmänna avtalsvillkor för offentlig upphandling av tjänster och varor (vm.fi)
Servicecentret för statens ekonomi- och personalförvaltning Palkeet hjälper i frågor som gäller användningen av leverantörsportalen Handi må–fr kl. 8.00–16.15 (finsk tid). Palkeets kundstöd tfn 0295 564 060 och e-post [email protected].