Kontaktuppgifter
Regionförvaltningsverkets kontaktuppgifter
Vår kundservice
Vår kundservice ger dig råd i frågor, om du kontaktar oss i ett ärende som gäller dig själv eller din sammanslutning, till exempel ett tillståndsärende. Du hittar kundservices kontakuppgifter på vår webbsida: Kundservice.
Personsökning
Södra Finland
Regionförvaltningsverket i Södra Finlands huvudkontor
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Södra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Wähäjärvenkatu 6, Tavastehus
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Fax 0295 016 661
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected]. Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Miljötillstånd: [email protected]
- Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-post, inklusive bilagorna kan vara högst 50 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Mottagande av handlingar vid statens gemensamma serviceställen
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Kontoret i Helsingfors
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Södra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Bangårdsvägen 9, Helsingfors
Fax: 0295 016 661
Kontoret i Kouvola
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Södra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Valimontie 5, Kouvola
Fax: 0295 016 661
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Besöksärenden hos verksamhetsstället i Kouvola från och med 1.1.2021
Kundtjänsten vid verksamhetsstället i Kouvola sköts från och med den 1 januari 2021 i NTM-centralens receptionsdisk i Salpakeskus (vid adressen Salpausselänkatu 22).
Kundmöten i regionförvaltningsverkets kundutrymmen avtalas genom förhandstidsbokning:
- per telefon via växeln 0295 016 000
- per e-post med den sakkunniga som har hand om det aktuella ärendet (kontaktuppgifterna fås vid behov via växeln).
Ärenden som rör miljötillstånd
Huvudkontoret i Tavastehus
Ansvarsområdet för miljötillstånd
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Södra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Wähäjärvenkatu 6, Tavastehus
Fax 0295 016 661
Kontoret i Helsingfors
Ansvarsområdet för miljötillstånd
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Södra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Bangårdsvägen 9, Helsingfors
Kontoret i Åbo
Postadress: PB 4, 13035 AVI (post som inte behöver diarieföras)
Besöksadress: Självständighetsplan 2, Åbo
Arbetarskyddet
Vi betjänar kunder per telefon via den nationella telefonjouren tfn 0295 016 620 och per e-post [email protected].
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
överdirektör Merja Ekqvist
ledningens assistent Taina Kemppi, tfn 0295 016 051
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- direktör Kristiina Poikajärvi, tfn 0295 016 000
- chef för alkoholförvaltningsenheten Riku-Matti Lehikoinen, tfn 0295 016 155
- chef för näringstillsynsenheten Ilkka Heikkilä, tfn 0295 016 081
- chef för rättsskyddsenheten Esa Tommiska, tfn 0295 016 213
- chef för klagomål om social- och hälsovården Meiju Heikkinen, tfn 0295 016 382
- chef för tjänster för producenter av social- och hälsotjänster Mikko Floréen, tfn 0295 016 484
- chef för tillsyn över social- och hälsovården Niina Väkeväinen, tfn 0295 016 356
- chef för främjande av hälsa, välmående och säkerhet Anne Hiiri, tfn 0295 016 067
- chef för miljö- och hälsoskyddsenheten Tanja Häkkinen, tfn 0295 016 245
- chef för enheten för tillgänglighetstillsyn Juha Suomalainen, tfn 0295 016 689
Räddningsväsendet och beredskapen
- direktör Tommi Laurinen, tfn 0295 016 144
- biträdande direktör, chef för beredskapsenheten Esa-Pentti Lukkarinen, tfn 0295 016 089
- räddningsöverinspektör, enhetschef för räddningsväsendet Mira Leinonen, tfn 0295 016 572
- specialplanerare Veera Riikkula, tfn 0295 017 524
Miljötillstånd
- direktör Veli-Matti Uski, tfn 0295 016 502
- chef för miljöskyddsenheten Teemu Lehikoinen, tfn 0295 016 415
- chef för vattenenheten Maria Kukonlehto, tfn 0295 016 214
- chef för stödtjänstenheten Malin Kuurberg, tfn 0295 016 411
- ymparistoluvat.etela(at)avi.fi
Undervisnings- och kulturväsendet
- direktör Marja-Liisa Keski-Rauska, tfn 0295 018 815
- planerare Kirsi Pekkanen, tfn 0295 016 557
- chef för undervisningsenheten Satu Kilpinen, tfn 0295 016 194
- chef för kulturenheten Kristian Åbacka, tfn 0295 016 537
Arbetarskyddet
- direktör Eerik Tarnaala, tfn 0295 016 370
- [email protected]
- mediekontakt: tfn 0295 016 833, [email protected]
- förvaltningsdirektör Henrika Räsänen
Kommunikation
- kommunikationschef Johanna Koskela, tfn 0295 016 131
- kommunikationschef (miljötillstånd) Tiina Strand, tfn 0295 018 837
- [email protected]
Vi tar emot endast emot e-fakturor. Vi vill att e-fakturorna överensstämmer med Europanormen. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00371094544636101
FO-nummer: 1094544-6
Momsnummer: FI10945446
Förmedlarkod (OpusCapita Group Oy): E204503
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller på papper, eftersom dessa inte är e-fakturor (lag 241/2019). Observera att din faktura ska uppfylla de obligatoriska krav på faktainnehåll som anges i mervärdesskattelagen. Felaktiga och bristfälliga fakturor skickas tillbaka. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019
Skatteförvaltningens anvisning om faktureringskraven vid mervärdesbeskattning
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected].
Östra Finland
Regionförvaltningsverket i Östra Finlands huvudkontor
Postadress: PB 2, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Östra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Raatihuoneenkatu 5, S:t Michel
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected]. Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-post, inklusive bilagorna kan vara högst 50 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Kontoret i Joensuu
Postadress: PB 2, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Östra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Kauppakatu 40, Joensuu
Kontoret i Kuopio
Postadress: PB 2, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Östra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Hallituskatu 12-14, Kuopio
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Kundservice och andra kontaktkanaler
Överdirektör Ulla Ahonen, tfn 0295 016 000
Överdirektörens sekreterare, planerare Sirpa Kesonen, tfn 0295 016 909
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Mari Metsävainio, tfn 0295 016 741
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Anu Liljeström, tfn 0295 016 224
Räddningsväsendet och beredskapen
- Direktör Taina Rautio, tfn 0295 017 042
Arbetarskyddet
- Direktör Markku Rautio, tfn 0295 016 000
- tyosuojelu.ita(at)avi.fi
Miljötillstånd
- Direktör Johanna Ahonen, tfn 0295 016 867
Kommunikation
- Kommunikationschef Auli Posti, tfn 0295 016 854
- viestinta(at)avi.fi
Vi tar emot endast emot e-fakturor. Vi vill att e-fakturorna överensstämmer med Europanormen. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00371094822536301
Förmedlarkod (OpusCapita Solutions Oy): E204503
FO-nummer: 1094822-5
Momsnummer: FI10948225
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller på papper, eftersom dessa inte är e-fakturor (lag 241/2019). Observera att din faktura ska uppfylla de obligatoriska krav på faktainnehåll som anges i mervärdesskattelagen. Felaktiga och bristfälliga fakturor skickas tillbaka. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019
Skatteförvaltningens anvisning om faktureringskraven vid mervärdesbeskattning
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected].
Lappland
Regionförvaltningsverket i Lapplands huvudkontor
Postadress: PB 3, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Lapplands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Valtakatu 2, Rovaniemi
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected]. Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-postbilagorna kan vara högst 20 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Överdirektör Kaisa Ainasoja, tfn 0295 017 345
Ledningens sekreterare Satu Salonen, tfn 0295 017 029
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Marja-Lea Hallikainen , tfn 0295 017 065
- Avdelningssekreterare Eija Kallo, tfn 0295 017 362
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Kaisa Post, tfn 0295 017 355
- Planerare Marketta Enbuska, tfn 0295 017 380
Räddningsväsendet och beredskapen
- Direktör Joni Henttu, tfn 0295 017 364
- Avdelningssekreterare Kristiina Kantola, tfn 0295 017 359
Kommunikation
- Kommunikationschef Anne Leinonen, tfn 0295 017 313
- [email protected]
Vi tar emot endast emot e-fakturor. Vi vill att e-fakturorna överensstämmer med Europanormen. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00370245428436601
Förmedlarkod (OpusCapita Solutions Oy): E204503
FO-nummer: 0245428-4
Momsnummer: FI02454284
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller på papper, eftersom dessa inte är e-fakturor (lag 241/2019). Observera att din faktura ska uppfylla de obligatoriska krav på faktainnehåll som anges i mervärdesskattelagen. Felaktiga och bristfälliga fakturor skickas tillbaka. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019
Skatteförvaltningens anvisning om faktureringskraven vid mervärdesbeskattning
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected].
Sydvästra Finland
Regionförvaltningsverket i Sydvästra Finlands huvudkontor
Postadress: PB 4, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Sydvästra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Självständighetsplan 2, Åbo
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected]. Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-post, inklusive bilagorna kan vara högst 50 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Kontoret i Mariehamn (arbetarskyddet)
Postadress: PB 9, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverkets PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Torggatan 16, Mariehamn
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Tjänstgörande överdirektör Ilkka Horelli , tfn 0295 018 061
- Överdirektörens sekreterare, planerare Pirjo Ojanen, tfn 0295 018 052
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Heikki Mäki, tfn 0295 018 094
- Enhetschef, klagomål och tillsyn inom social- och hälsovården, Pia Leikasto, tfn. 0295 018 033
- Enhetschef, registrering av socialservice och hälso- och sjukvårdstjänster , Pauli Kamsula, tfn 0295 018 083
- Enhetschef för näringstillsyn, Pepe Uskelin, tfn 0295 018 124
- Enhetschef för miljö- och hälsoskyddet, Jani Soini, tfn 0295 018 115
- Chef för projektenheten, Jaana Jaakkola, tfn 0295 018 070
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Lea Karjomaa, tfn 0295 018 077
Räddningsväsendet och beredskapen
- Biträdande direktör Tero Kuusisto , tfn 0295 018 009
Arbetarskyddet
- Direktör Riitta Sulameri, tfn 0295 018 168
- Enhetschef för tillsyn av byggande, transport och sjöfart Anette Lehtonen tfn 0295 018 184
- Enhetschef för tillsyn av industri Mervi Suokas tfn 0295 018 185
- Enhetschef för tillsyn av tjänster Jan Mikkonen tfn 0295 018 163
- Enhetschef för tillsyn på Åland och tillsyn av jurister och utländsk arbetskraft Anu Ikonen tfn 0295 018 143
- Enhetschef för tillsyn av den offentliga förvaltningen Ulla Riikonen tfn 0295 018 174
Ledningens stödenhet
- Enhetschef Raija Hurskainen, tfn 0295 018 040
Regionförvaltningsverkens internrevision
- Chef för intern revision Kristina Alakylä, tfn 0295 018 135
Kommunikation
- Kommunikationschef Mari Kaarnavaara-Puutio, tfn 0295 016 410
- [email protected]
Vi tar emot endast emot e-fakturor. Vi vill att e-fakturorna överensstämmer med Europanormen. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00371095237136201
FO-nummer: 1095237-1
Momsnummer: FI10952371
Förmedlarkod (OpusCapita Solutions Oy): E204503
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller på papper, eftersom dessa inte är e-fakturor (lag 241/2019). Observera att din faktura ska uppfylla de obligatoriska krav på faktainnehåll som anges i mervärdesskattelagen. Felaktiga och bristfälliga fakturor skickas tillbaka. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019
Skatteförvaltningens anvisning om faktureringskraven vid mervärdesbeskattning
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected].
Västra och Inre Finland
Regionförvaltningsverket i Västra och Inre Finlands huvudkontor
Postadress: PB 5, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Västra och Inre Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Wolffskavägen 35, Vasa
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Fax 06-317 4817
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected]. Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. E-postens storlek med bilagorna kan vara högst 50 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Kontoret i Tammerfors
Postadress: PB 5, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Västra och Inre Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Yliopistonkatu 38, Tammerfors
Kontoret i Jyväskylä
Postadress: PB 5, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Västra och Inre Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Hannikaisenkatu 47, 40100 Jyväskylä
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Överdirektör Marko Pukkinen
Överdirektörens sekreterare Elisabet Heinrich, tfn 0295 018 511
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Leena Laajala, tfn 0295 018 549
- Chef för näringstillsynsenheten Maarit Laaninen, tfn 0295 018 552
- Chef för rättsskyddsenheten Kristian Dahl, tfn 0295 018 528
- Chef för social- och hälsovårdsenheten Niina Siirilä, tfn 0295 018 563
- Chef för miljö- och hälsoskyddsenheten Matti Nyberg, tfn 0295 018 572
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Esa Kaunisto, tfn 0295 018 150
Svenska enheten för bildningsväsendet
- Direktör Marianne West-Ståhl, tfn 0295 018 623
Räddningsväsendet och beredskapen
- Direktör Tarja Wiikinkoski, tfn 0295 018 800
Arbetarskyddet
- Direktör Hanna Makkula, tfn 0295 018 559
Miljötillstånd
- Direktör Tarja Savea, tfn 0295 018 777
Kommunikation
- Kommunikationschef Jenni Westö, tfn 0295 018 477
- [email protected]
Vi tar emot endast emot e-fakturor. Vi vill att e-fakturorna överensstämmer med Europanormen. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00372284140936401
FO-nummer: 2284140-9
Momsnummer: FI22841409
Förmedlarkod (OpusCapita Solutions Oy): E204503
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller på papper, eftersom dessa inte är e-fakturor (lag 241/2019). Observera att din faktura ska uppfylla de obligatoriska krav på faktainnehåll som anges i mervärdesskattelagen. Felaktiga och bristfälliga fakturor skickas tillbaka. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats.
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019
Skatteförvaltningens anvisning om faktureringskraven vid mervärdesbeskattning
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected].
Norra Finland
Regionförvaltningsverket i Norra Finlands huvudkontor
Postadress: PB 6, 13035 AVI
Skicka brevet till regionförvaltningsverket i Norra Finlands PB-adress (inte till besöksadresserna). Adressera brevet bara till regionförvaltningsverket (post som kommer på en tjänstemans namn fördröjer ärendehanteringen).
Besöksadress: Linnankatu 3, Uleåborg
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Öppet: mån - fre kl. 8.00–16.15
-
Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected].
Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden. -
Arbetarskyddet: [email protected]
-
Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-post, inklusive bilagorna kan vara högst 50 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Personalens kontaktuppgifter
Personsökning (på finska)
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected]. Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
stf. överdirektör Maria Siurua, tfn 0295 017 546
assistent Tiina Ulvinen, tfn 0295 017 017
Ledningens stödenhet
- konsultativ tjänsteman Tommi Lantto, tfn 0295 017 701
- utvecklingschef Olli Aulaskari, tfn 0295 017 533
- utvecklingschef Siiri Oinas-Panuma, tfn 0295 017 535
- assistent Niina Rytilahti, tfn 0295 017 017 055
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- stf. direktör Pasi Hirvikoski, tfn 0295 017 598
- ledningens sekreterare Riitta Kinnunen, tfn 0295 017 516
- chef för social- och hälsovårdsenheten, regionförvaltningsöverläkare Pasi Hirvikoski, tfn 0295 017 598
- chef för näringstillsyns- och miljö- och hälsoskyddsenheten, jurist Sinikka Siniluoto-Heikkinen, tfn 0295 017 591
Undervisnings- och kulturväsendet
- direktör Veijo Kosola, tfn 0295 017 570
Räddningsväsendet och beredskapen
- direktör Petteri Koskinen, tfn 0295 017 544
- avdelningssekreterare Tiina Ulvinen, tfn 0295 017 079
- avdelningssekreterare Sirpa Hassila, tfn 0295 017 553
Arbetarskyddet
- direktör Hanna-Kaisa Rajala, tfn. 044 7159 516
Miljötillstånd
- direktör (fast löptid) Sami Koivula, tfn 0295 017 651
Kommunikation
- kommunikationschef Alpo Merilä, tfn 0295 017 530
- [email protected]
Vi tar emot endast emot e-fakturor. Vi vill att e-fakturorna överensstämmer med Europanormen. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00370245422536501
Förmedlarkod (OpusCapita Solutions Oy): E204503
FO-nummer: 0245422-5
Momsnummer: FI02454225
Vi tar inte emot fakturor som har sänts per e-post eller på papper, eftersom dessa inte är e-fakturor (lag 241/2019). Observera att din faktura ska uppfylla de obligatoriska krav på faktainnehåll som anges i mervärdesskattelagen. Felaktiga och bristfälliga fakturor skickas tillbaka. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats
Lag om elektronisk fakturering hos upphandlande enheter och näringsidkare 241/2019
Skatteförvaltningens anvisning om faktureringskraven vid mervärdesbeskattning
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected].