- Privatperson
- Tillstånd, anmälningar och ansökningar
- Alkoholförsäljning och servering
- Arbete och arbetarskydd
- Begravningsärenden
- Byggande, boende och delägarlag
- Djur
- Anmälan om täthet i broileruppfödningsstallet
- Anmälan om yrkesmässig och omfattande djurhållning
- Artificiell reproduktion av djur
- Avlivning av djur
- Betesgång för och rastning av nötkreatur under sommaren
- Det frivilliga programmet för hälsoövervakning av djur
- Djurhållning
- Djurskyddsanmälan
- Djurskyddsövervakare som bemyndigats av regionförvaltningsverket
- Godkännande för försöksdjur
- Smittsamma djursjukdomar
- Tillstånd för transport av djur
- Uppfödning av vilda djur
- Utställande av djur
- Fastighetsförmedlingar
- Företag och föreningar
- Pengar och egendom
- Social- och hälsovård
- Undervisning och kultur
- Vatten och miljö
- Information och vägledning
- Anmälan om smittsamma sjukdomar
- Fastighetsförmedlingar
- Flygspaningarna efter skogsbränder
- Hälso- och välfärdsfrämjande arbete
- Hälsoskyddet
- Klientens ställning och rättigheter
- Konkurrens- och konsumentärenden
- Livsmedel
- Läkemedelsbehandling
- Marknadsföring av alkohol
- Patientens ställning och rättigheter
- Pengar och förmögenhet
- Restauranger och coronavirus
- Romska frågor
- Styrning och tillsyn av hälso- och sjukvården för fångar och inom Försvarsmakten
- Tillsyn av tobakslagen
- Utomhushållning av svin och fjäderfän
- Vatten och miljö
- Begäran om omprövning
- Tillsyn och klagomål
- Tillstånd, anmälningar och ansökningar
- Företag eller organisation
- Tillstånd, anmälningar och ansökningar
- Alkoholförsäljning och servering
- Arbete och arbetarskydd
- Begravning
- Byggande, boende och delägarlag
- Djur
- Anmälan om djurförmedlingsverksamhet
- Anmälan om produktion av privat veterinärtjänst
- Anmälan om täthet i broileruppfödningsstallet
- Anmälan om yrkesmässig och omfattande djurhållning
- Artificiell reproduktion av djur
- Avlivning av djur
- Betesgång för och rastning av nötkreatur under sommaren
- Byte av vatten i transportfordon
- Desinfektion av transportfordon
- Det frivilliga programmet för hälsoövervakning av djur
- Djurhållning
- Försöksdjur: tillstånd och tillsyn
- Renskötsel
- Smittsamma djursjukdomar
- Tillstånd att transportera djur
- Uppfödning av vilda djur
- Utställande av djur
- Fastighetsförmedlingar
- Företag och föreningar
- Försäljning av tobaksprodukter
- Pengar och egendom
- Social- och hälsovård
- Undervisning och kultur
- Vatten och miljö
- Information och vägledning
- Anmälan om smittsamma sjukdomar
- Fastighetsförmedlingar
- Flygspaningarna efter skogsbränder
- Hälso- och välfärdsfrämjande arbete
- Hälsoskyddet
- Klientens ställning och rättigheter
- Konkurrens- och konsumentärenden
- Livsmedel
- Läkemedelsbehandling
- Marknadsföring av alkohol
- Patientens ställning och rättigheter
- Pengar och förmögenhet
- Restauranger och coronavirus
- Romska frågor
- Styrning och tillsyn av hälso- och sjukvården för fångar och inom Försvarsmakten
- Säkerställande av kvaliteten inom socialservicen
- Tillsyn av tobakslagen
- Utomhushållning av svin och fjäderfän
- Vatten och miljö
- Egenkontroll
- Tillsyn och klagomål
- Tillstånd, anmälningar och ansökningar
- Myndighet
- Tillstånd, anmälningar och ansökningar
- Information och vägledning
- Biblioteksväsendet
- Flygspaningarna efter skogsbränder
- Hälso- och välfärdsfrämjande arbete
- Klientens ställning och rättigheter
- Livsmedel
- Läkesmedelsbehandling
- Patientens ställning och rättigheter
- Romska frågor
- Styrning och rädgivning av tobakslagen
- Styrning och tillsyn av hälso- och sjukvården för fångar och inom Försvarsmakten
- Störningar som gäller hushållsvatten
- Säkerställande av kvaliteten inom socialservicen
- Utvärderings- och styrningsbesök
- Övervakning och styrning av veterinärvården
- Vatten och miljö
- Egenkontroll
- Tillsyn och klagomål
- Kontakta oss
Kontaktuppgifter
Södra Finland
Regionförvaltningsverket i Södra Finlands huvudkontor
Besöksadress: Wähäjärvenkatu 6, Tavastehus
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Våra kontaktuppgifterna ändrades 18.1.2021.
Ansvarsområdet för arbetarskyddet använder postadressen PB 110, 00521 Helsingfors till slutet av februari. Från och med den 1 mars 2021 har ansvarsområdet för arbetarskyddet en ny postadress som är PB 7, 13035 AVI.
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 000
Fax 0295 016 661
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected] Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Miljötillstånd: [email protected]
- Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-postbilagorna kan vara högst 20 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Kontoret i Helsingfors
Besöksadress: Bangårdsvägen 9, Helsingfors
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Fax: 0295 016 661
Kontoret i Kouvola
Besöksadress: Kauppamiehenkatu 4, Kouvola
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Fax: 0295 016 661
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Besöksärenden hos verksamhetsstället i Kouvola från och med 1.1.2021
Kundtjänsten vid verksamhetsstället i Kouvola sköts från och med den 1 januari 2021 i NTM-centralens receptionsdisk i Salpakeskus (vid adressen Salpausselänkatu 22).
Kundmöten i regionförvaltningsverkets kundutrymmen avtalas genom förhandstidsbokning:
- per telefon via växeln 0295 016 000
- per e-post med den sakkunniga som har hand om det aktuella ärendet (kontaktuppgifterna fås vid behov via växeln).
Ärenden som rör miljötillstånd
Huvudkontoret i Tavastehus
Ansvarsområdet för miljötillstånd
Besöksadress: Wähäjärvenkatu 6, Tavastehus
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Fax 0295 016 661
Kontoret i Helsingfors
Ansvarsområdet för miljötillstånd
Besöksadress: Bangårdsvägen 9
Postadress: PB 1, 13035 AVI
Kontoret i Åbo
Besöksadress: Självständighetsplan 2
Postadress: PB 22, 20801 Åbo (post som inte behöver diarieföras)
Arbetarskyddet
På grund av den förvärrade situationen med Covid-19-epidemin tas tills vidare inga kunder emot inom ansvarsområdet för arbetarskyddet vid Regionförvaltningsverket i Södra Finland. Vi betjänar kunder per telefon via den nationella telefonjouren tfn 0295 016 620 och per e-post [email protected]
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected] Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
överdirektör Merja Ekqvist
ledningens assistent Taina Kemppi, tfn 0295 016 051
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- direktör Kristiina Poikajärvi, tfn 0295 016 000
- chef för alkoholförvaltningsenheten Riku-Matti Lehikoinen, tfn 0295 016 155
- chef för näringstillsynsenheten Marko Peltonen, tfn 0295 016 184
- chef för rättsskyddsenheten Päivi Kemppi, tfn 0295 016 141
- chef för socialvårdsenheten Eija Hynninen-Joensivu, tfn 0295 016 121
- chef för hälsovårdsenheten Mikko Floréen, tfn 0295 016 484
- chef för miljö- och hälsoskyddsenheten Eila Kaliste, tfn 0295 016 606
- chef för enheten för tillgänglighetstillsyn Emilia Ojala, tfn 0295 016 479
Räddningsväsendet och beredskapen
- direktör Tommi Laurinen, tfn 0295 016 144
- biträdande direktör Esa-Pentti Lukkarinen, tfn 0295 016 089
- inspektör (stöd för ledningen) Sirpa Holopainen, tfn 0295 016 084
Miljötillstånd
- direktör Veli-Matti Uski, tfn 0295 016 502
- chef för miljöskyddsenheten Arja Johansson, tfn 0295 016 407
- chef för vattenenheten Päivi Jaara, tfn 0295 016 406
- chef för stödtjänstenheten Malin Kuurberg, tfn 0295 016 411
- ymparistoluvat.etela(at)avi.fi
Undervisnings- och kulturväsendet
- direktör Sanna Puura, tfn 0295 016 561
- planerare Kirsi Pekkanen, tfn 0295 016 557
- chef för undervisningsenheten Satu Kilpinen, tfn 0295 016 194
- chef för kulturenheten Kristian Åbacka, tfn 0295 016 537
Arbetarskyddet
- direktör Eerik Tarnaala, tfn 0295 016 370
- [email protected]
- mediekontakt: tfn 0295 018 546, [email protected]
Förvaltnings- och utvecklingstjänster
- förvaltningsdirektör Henrika Räsänen
Kommunikation
- Regional kommunikationschef Johanna Koskela, tfn 0295 016 131
- [email protected]
Vi tar endast emot e-fakturor. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00371094544636101
FO-nummer: 1094544-6
Momsnummer: FI10945446
Förmedlarkod (OpusCapita Group Oy): E204503
Vi tar inte emot pappersfakturor eller e-postfakturor. Pappersfakturor returnerar vi som obetalda. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected]
Östra Finland
Regionförvaltningsverket i Östra Finlands huvudkontor
Besöksadress: Maaherrankatu 16
Postadress: PB 50, 50101 S:t Michel
[email protected]
Telefonväxel 0295 016 800
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected] Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-postbilagorna kan vara högst 20 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Kontoret i Joensuu
Torikatu 36 C, 80100 Joensuu
Kontoret i Kuopio
Piispankatu 1, 70100 Kuopio
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Alkoholförvaltningen
Alkoholförvaltningen har följande postadresser:
S:t Michel: Maaherrankatu 16, 50101 S:t Michel
Joensuu: Torikatu 36 C, 80101 Joensuu
Kuopio: Piispankatu 1, 70101 Kuopio
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected] Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Överdirektör Soile Lahti, tfn 0295 016 800
Överdirektörens sekreterare, planerare Sirpa Kesonen, tfn 0295 016 909
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Ulla Ahonen, tfn 0295 016 888
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Anu Liljeström, tfn 0295 016 224
Räddningsväsendet och beredskapen
- Direktör Taina Rautio, tfn 0295 017 042
Arbetarskyddet
- Direktör Markku Rautio, tfn 0295 017 045
- tyosuojelu.ita(at)avi.fi
Miljötillstånd
- Direktör Johanna Ahonen, tfn 0295 016 867
Kommunikation
- Regional kommunikationschef Auli Posti, tfn 0295 016 854
- viestinta(at)avi.fi
Vi tar endast emot e-fakturor. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00371094822536301
Förmedlarkod (OpusCapita Solutions Oy): E204503
FO-nummer: 1094822-5
Momsnummer: FI10948225
Vi tar inte emot pappersfakturor eller e-postfakturor. Pappersfakturor returnerar vi som obetalda. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected]
Lappland
Regionförvaltningsverket i Lapplands huvudkontor
Besöksadress: Valtakatu 2, Rovaniemi
Postadress: PB 8002, 96101 Rovaniemi
[email protected]
Telefonväxel 0295 017 300
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected] Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-postbilagorna kan vara högst 20 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected] Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Överdirektör Kaisa Ainasoja, tfn 0295 017 345
Förvaltningssekreterare Leila Honkala, tfn 0295 017 347
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Leena Räsänen, tfn 0295 017 385
- Avdelningssekreterare Kristiina Kantola, tfn 0295 017 359
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Kaisa Post, tfn 0295 017 355
- Planerare Marketta Enbuska, tfn 0295 017 380
Räddningsväsendet och beredskapen
- Direktör Joni Henttu, tfn 0295 017 364
- Avdelningssekreterare Kristiina Kantola, tfn 0295 017 359
Kommunikation
- Regional kommunikationschef Anne Leinonen, tfn 0295 017 313
- [email protected]
Vi tar endast emot e-fakturor. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00370245428436601
Förmedlarkod (OpusCapita Solutions Oy): E204503
FO-nummer: 0245428-4
Momsnummer: FI02454284
Vi tar inte emot pappersfakturor eller e-postfakturor. Pappersfakturor returnerar vi som obetalda. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected]
Sydvästra Finland
Regionförvaltningsverket i Sydvästra Finlands huvudkontor
Besöksadress: Självständighetsplan 2
Postadress: PB 22, 20801 Åbo
[email protected]
Telefonväxel 0295 018 000
Fax 02 2511 820
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected] Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-postbilagorna kan vara högst 20 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Kontoret i Mariehamn
Besöksadress: Torggatan 16, 22100 Mariehamn
Postadress: PB 86 22101 Mariehamn
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected] Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Överdirektör Mikael Luukanen, tfn 0295 018 092
Överdirektörens sekreterare, planerare Pirjo Ojanen, tfn 0295 018 052
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Heikki Mäki, tfn 0295 018 094
- Chef för social- och hälsovårdsenheten Anne Taulu, tfn 0295 018 084
- Chef för näringstillsynsenheten Pepe Uskelin, tfn 0295 018 124
- Enhetschef för miljö- och hälsoskyddet Jani Soini, tfn 0295 018 115
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Esko Lukkarinen, tfn 0295 018 089
- Chef för kulturenheten Lea Karjomaa, tfn 0295 018 077
Räddningsväsendet och beredskapen
- Direktör Ilkka Horelli, tfn 0295 018 061
Arbetarskyddet
- Direktör Riitta Sulameri, tfn 0295 018 168
- Enhetschef för tillsyn av byggande, transport och sjöfart Anette Lehtonen tfn 0295 018 184
- Enhetschef för tillsyn av tjänster Jan Mikkonen tfn 0295 018 163
- Enhetschef för tillsyn på Åland och tillsyn av utländsk arbetskraft Anna Pärtty tfn 0295 018 173
- Enhetschef för tillsyn av den offentliga förvaltningen Ulla Riikonen tfn 0295 018 174
- Enhetschef för tillsyn av industrin Tuija Vähänen-Koivuluoma tfn 0295 018 194
Ledningens stödenhet
- Enhetschef Raija Hurskainen, tfn 0295 018 040
Regionförvaltningsverkens internrevision
- Chef för intern revision Kristina Alakylä, tfn 0295 018 135
Kommunikation
- Regional kommunikationschef Tanja Railo, tfn 0295 016 552
- [email protected]
Vi tar endast emot e-fakturor. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00371095237136201
FO-nummer: 1095237-1
Momsnummer: FI10952371
Förmedlarkod (OpusCapita Solutions Oy): E204503
Vi tar inte emot pappersfakturor eller e-postfakturor. Pappersfakturor returnerar vi som obetalda. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected]
Västra och Inre Finland
Regionförvaltningsverket i Västra och Inre Finlands huvudkontor
Besöksadress: Wolffskavägen 35
Postadress: PB 200, 65101 Vasa
[email protected]
Telefonväxel 0295 018 450
Fax 06-317 4817
Öppet: mån–fre kl. 8.00–16.15
- Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected] Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden.
- Arbetarskyddet: [email protected]
- Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-postbilagorna kan vara högst 20 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Kontoret i Tammerfors
Besöksadress: Yliopistonkatu 38, Tammerfors
Postadress: PB 272, 33101 Tammerfors
Fax: 03 389 1820
Kontoret i Jyväskylä
Besöksadress: Hannikaisenkatu 47, Jyväskylä Postadress: PB 41, 40101 Jyväskylä
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected] Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
Överdirektör Marko Pukkinen
Överdirektörens sekreterare Elisabet Heinrich, tfn 0295 018 511
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- Direktör Leena Laajala, tfn 0295 018 549
Undervisnings- och kulturväsendet
- Direktör Marja-Liisa Keski-Rauska, tfn 0295 018 815
Svenska enheten för bildningsväsendet
- Direktör Marianne West-Ståhl, tfn 0295 018 623
Räddningsväsendet och beredskapen
- Direktör Tarja Wiikinkoski, tfn 0295 018 800
Arbetarskyddet
- Direktör Jouni Kallioluoma
Miljötillstånd
- Direktör Tarja Savea-Nukala, tfn 0295 018 777
Kommunikation
Vi tar endast emot e-fakturor. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00372284140936401
FO-nummer: 2284140-9
Momsnummer: FI22841409
Förmedlarkod (OpusCapita Solutions Oy): E204503
Vi tar inte emot pappersfakturor eller e-postfakturor. Pappersfakturor returnerar vi som obetalda. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats.
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected]
Norra Finland
Regionförvaltningsverket i Norra Finlands huvudkontor
Besöksadress: Linnankatu 1 -3
Postadress: PB 293, 90101 Uleåborg
[email protected]
Telefonväxel 0295 017 500
Öppet: mån - fre kl. 8.00–16.15
-
Officiella ärenden (t.ex. förfrågningar, klagomål, besvär): kontakta vårt registratorskontor, [email protected]
Registratorskontoret tar emot officiella handlingar, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ger information om vilken myndighet som har hand om olika ärenden. -
Arbetarskyddet: [email protected]i.fi
-
Kommunikationsenheten: [email protected]
Använd krypterad e-post när du skickar material som innehåller sekretessbelagda eller annars känsliga uppgifter. Storleken på e-postbilagorna kan vara högst 20 MB. Om bilagorna är för stora kan du minska filstorleken eller skicka bilagorna i flera olika e-postmeddelanden. Det är avsändaren som ansvarar för att meddelandet kommer fram till oss.
Skicka ett meddelande via skyddad e-post
Vill du boka ett personligt möte med en sakkunnig ber vi dig kontakta personen i förväg.
Arbetarskyddet
Arbetarskyddets kontaktuppgifter hittar du på arbetarskyddets webbplats.
E-postadresserna skrivs i formatet [email protected] Skicka i första hand e-post till oss till våra allmänna kontaktadresser ovan. På så sätt kan du säkerställa att ditt ärende framskrider.
överdirektör Terttu Savolainen, tfn 0295 017 551
assistent Tiina Ulvinen, tfn 0295 017 017
Ledningens stödenhet
- enhetschef Jukka Erkkilä, tfn 0295 017 540
- konsultativ tjänsteman Tommi Lantto, tfn 0295 017 701
- utvecklingschef Olli Aulaskari, tfn 0295 017 533
- planerare Siiri Oinas-Panuma, tfn 0295 017 535
- assistent Tiina Ulvinen, tfn 0295 017 017
Basservice, rättsskydd och tillstånd
- direktör Maria Siurua, tfn 0295 017 546
- ledningens sekreterare Riitta Kinnunen, tfn 0295 017 516
- chef för social- och hälsovårdsenheten, regionförvaltningsöverläkare Pasi Hirvikoski, tfn 0295 017 598
- chef för näringstillsyns- och miljö- och hälsoskyddsenheten, jurist Sinikka Siniluoto-Heikkinen, tfn 0295 017 591
Undervisnings- och kulturväsendet
- direktör Veijo Kosola, tfn 0295 017 570
Räddningsväsendet och beredskapen
- direktör Pasi Ryynänen, tfn 0295 017 555
- avdelningssekreterare Sirpa Hassila, tfn 0295 017 553
Arbetarskyddet
- direktör Päivi Suorsa, tfn 0295 017 630
Miljötillstånd
- direktör (fast löptid) Sami Koivula, tfn 0295 017 651
Kommunikation
- regional kommunikationschef Alpo Merilä, tfn 0295 017 530
- [email protected]
Vi tar endast emot e-fakturor. E-fakturor kan skickas till oss via OpusCapita Group Ab, som är statsförvaltningens e-fakturaoperatör. Ange verksamhetsenhetens kod och beställarens namn som referens på fakturan. Till e-fakturan kan du också foga bilagor. Rekommenderat filformat för bilagorna är pdf.
E-fakturaadress/EDI-kod: 00370245422536501
Förmedlarkod (OpusCapita Solutions Oy): E204503
FO-nummer: 0245422-5
Momsnummer: FI02454225
Vi tar inte emot pappersfakturor eller e-postfakturor. Pappersfakturor returnerar vi som obetalda. Om du inte har något e-fakturasystem kan du använda e-fakturatjänsten Basware (Supplier Portal) för att skapa och sända en e-faktura. Tjänsten är tillsvidare gratis.
Anvisningar om hur du loggar in och använder tjänsten hittar du på Statskontorets webbplats
Har du frågor om e-fakturatjänsten kan du kontakta Statens servicecenter för ekonomi- och personalförvaltning (Palkeet) på telefon 0295 563 700 och eller per e-post [email protected]