Projektansökan och -hantering: Informationstillfälle 1
Innehåll
Hur gör man när man ansöker om statsunderstöd för projektverksamhet? Vad bör man tänka på i ansökningsskedet, vilka uppgifter och bilagor behövs och hur fyller man i ansökningsblanketten? Och vad behöver man ta i beaktande då understödet beviljats, projektet startar och är i gång? Kort sagt, hur hanterar man det på ett bra sätt?
Ansökningstiden för Regionförvaltningsverkens statsunderstöd för de allmänna bibliotekens försöks- och utvecklingsverksamhet är 26.10-30.11. RFV:s biblioteksväsende ordnar två informationstillfällen om projektverksamhet. Under det första tillfället ges konkreta råd för ansökning och hantering av projekt. Det andra tillfället i april 2024 handlar om vad man bör veta, ta hänsyn till och göra vid rapporteringen av ett projekt.
Vid anmälningen har du möjlighet att skicka in frågor på förhand.
Annonsen om ansökningen av understöd för biblioteksprojekt publiceras i slutet av september på RFV:s webbsida för understöd: https://aviavustukset.fi/sv.
Målgrupp
Bibliotekschefer, bibliotekspersonal, administrativ personal, ledande tjänstemän
Verksamhetsform
Bibliotek, förvaltning
Anmäl dig senast 26.10.2023
Kostnader: Tillfället är avgiftsfritt.
Kontakt
Om programmet
överinspektör Susanne Ahlroth, [email protected], tfn 0295 018 762
Om anmälan och annullering
planerare Jirka Sabel, [email protected], tfn 0295 018 764