Projektansökan och -hantering: Informationstillfälle 1

Alkaa: 30.10.2023 13:00
Päättyy: 30.10.2023 14:00
Ilmoittautuminen alkaa: 7.8.2023 6:00
Ilmoittautuminen päättyy: 26.10.2023 23:59
Aihe: Kirjasto
Tapahtumatyyppi: Webinaari
Maakunta: Koko Suomi
Järjestäjä: Svenska enheten

Innehåll

Hur gör man när man ansöker om statsunderstöd för projektverksamhet? Vad bör man tänka på i ansökningsskedet, vilka uppgifter och bilagor behövs och hur fyller man i ansökningsblanketten? Och vad behöver man ta i beaktande då understödet beviljats, projektet startar och är i gång? Kort sagt, hur hanterar man det på ett bra sätt?

Ansökningstiden för Regionförvaltningsverkens statsunderstöd för de allmänna bibliotekens försöks- och utvecklingsverksamhet är 26.10-30.11. RFV:s biblioteksväsende ordnar två informationstillfällen om projektverksamhet. Under det första tillfället ges konkreta råd för ansökning och hantering av projekt. Det andra tillfället i april 2024 handlar om vad man bör veta, ta hänsyn till och göra vid rapporteringen av ett projekt.

Vid anmälningen har du möjlighet att skicka in frågor på förhand.  

Annonsen om ansökningen av understöd för biblioteksprojekt publiceras i slutet av september på RFV:s webbsida för understöd: https://aviavustukset.fi/sv.


Målgrupp
Bibliotekschefer, bibliotekspersonal, administrativ personal, ledande tjänstemän

Verksamhetsform 
Bibliotek, förvaltning

Anmäl dig senast 26.10.2023

Kostnader: Tillfället är avgiftsfritt.
 


Kontakt

Om programmet
överinspektör Susanne Ahlroth, [email protected], tfn 0295 018 762

Om anmälan och annullering
planerare Jirka Sabel, [email protected], tfn 0295 018 764