Yleisimmät käsittelymaksut vuonna 2024

Täältä löydät yleisimpiä sosiaali- ja terveyspalveluiden rekisteröinteihin liittyviä maksuja. Ne on jaoteltu kolmeen ryhmään: 

Huomioi, että maksut riippuvat asiointitavasta. Sähköinen asiointi on aina halvin asiointitapa. Sähköinen asiointi tarkoittaa Soteri-asiointipalvelun käyttöä. Lomakeasiointi tarkoittaa sitä, että täytät lomakkeen ja lähetät sen postitse kirjaamoomme.

Palveluntuottajat

Huomioi, että tämän maksun lisäksi palveluyksikön rekisteröinti maksaa erikseen.

Uusi toiminimiyrittäjä (luonnollinen henkilö) 

  • palveluntuottajaksi rekisteröinti 
    • sähköisessä asioinnissa: 260 euroa
    • lomakkeella: 370 euroa

Uusi palveluntuottaja, muut yhtiömuodot, kuten osakeyhtiöt, sekä säätiöt ja yhdistykset (oikeushenkilö)

  • palveluntuottajaksi rekisteröinti 
    • sähköisessä asioinnissa: 530–1330 euroa
    • lomakkeella: 740–1860 euroa 

Yksittäisen palveluntuottajan palveluyksiköt ja palvelupisteet

Huomioi, että näiden maksujen lisäksi sinun on maksettava myös mahdolliset ennakkotarkastusmaksut.

Uuden sosiaali- tai terveyspalveluita tuottavan palveluyksikön rekisteröinti, enintään viisi palvelupistettä (luonnollinen henkilö ja oikeushenkilö)

  • sähköisessä asioinnissa: 800 euroa 
  • lomakkeella: 1 120 euroa

Uuden sosiaali- tai terveyspalveluita tuottavan palveluyksikön rekisteröinti (oikeushenkilö, muut kuin toiminimiyrittäjät)

  • Uuden sosiaali- tai terveyspalveluita tuottavan palveluyksikön rekisteröinti, kun palvelupisteitä on enintään kaksi. Ehtona on, että yksikössä on vain yksi itsenäisesti asiakkaita tai potilaita vastaanottava työntekijä.
    • Yksi palvelupiste: rekisteröinti sähköisessä asioinnissa 370 euroa, rekisteröinti lomakkeella 520 euroa.
    • Kaksi palvelupistettä: rekisteröinti sähköisessä asioinnissa 740 euroa, rekisteröinti lomakkeella 1040 euroa.

Uusi toiminimiyrittäjä (luonnollinen henkilö)

  • Uuden sosiaali- tai terveyspalveluita tuottavan palveluyksikön rekisteröinti, kun palvelupisteitä on enintään kaksi. Ehtona on, että yksikössä on vain yksi itsenäisesti asiakkaita tai potilaita vastaanottava työntekijä.
    • Yksi palvelupiste: rekisteröinti sähköisessä asioinnissa 260 euroa, rekisteröinti lomakkeella 360 euroa.
    • Kaksi palvelupistettä: rekisteröinti sähköisessä asioinnissa 520 euroa, rekisteröinti lomakkeella 720 euroa.

Palvelupisteiden lisääminen alkavalta viideltä palvelupisteeltä 

  • sähköisessä asioinnissa: 530 euroa
  • lomakkeella: 740 euroa

Huomioi, että näiden maksujen lisäksi sinun on maksettava myös mahdolliset ennakkotarkastusmaksut.

Vain yhden palvelupisteen lisäämisen sisältävä rekisteröinti

  • sähköisessä asioinnissa: 220 euroa
  • lomakkeella: 310 euroa

Huomioi, että näiden maksujen lisäksi sinun on maksettava myös mahdollinen ennakkotarkastusmaksu.

Palvelupisteen poistaminen tai palvelupisteen toiminnan keskeyttäminen

  • sähköisessä asioinnissa: 110 euroa
  • lomakkeella: 160 euroa

Yhden palvelualan lisääminen palveluyksikköön

  • sähköisessä asioinnissa: 440 euroa
  • lomakkeella: 620 euroa
  • sähköisessä asioinnissa: 400 euroa
  • lomakkeella: 560 euroa

Palveluyksikön siirtäminen

  • sähköisessä asioinnissa: 100 euroa
  • lomakkeella: 140 euroa

Huomioi, että tämän maksun lisäksi sinun on maksettava mahdollisista olennaisista muutoksista.

Rekisteriote maksaa 50 euroa.

Yhteiset palveluyksiköt ja niiden palvelupisteet

  • sähköisessä asioinnissa: 1 760–2 730 euroa
  • lomakkeella: 2 470–3 820 euroa

Huomioi, että näiden maksujen lisäksi sinun on myös maksettava mahdolliset ennakkotarkastusmaksut.

  • sähköisessä asioinnissa: 1 390 euroa
  • lomakkeella: 1 950 euroa

Huomioi, että näiden maksujen lisäksi sinun on myös maksettava mahdolliset ennakkotarkastusmaksut.

  • sähköisessä asioinnissa: 170 euroa
  • lomakkeella: 240 euroa
  • sähköisessä asioinnissa: 100 euroa
  • lomakkeella: 140 euroa
  • sähköisessä asioinnissa: 400 euroa
  • lomakkeella: 560 euroa

Rekisteriote maksaa 50 euroa.

Lakilinkit