Asiakaspalvelut ja muut asiointitavat
Haluamme, että löydät sinulle sopivimman tavan asioida kanssamme. Jos palvelusta ei ole tarjolla sähköistä asiointia tai -lomaketta, voit käyttää muita asiointitapoja:
Aluehallintoviraston asiakaspalvelu
Uudessa asiakaspalvelussamme saat neuvontaa kysymyksissä, jotka koskevat aluehallintoviraston tehtäviä. Tuemme sinua myös asioinnissa kanssamme.
Aluehallintoviraston asiakaspalvelu
Työsuojelun puhelinneuvonta
Työsuojeluviranomaisten valtakunnallinen puhelinneuvonta palvelee numerossa 0295 016 620.
Neuvonta on jaettu neljään aihepiiriin: työsuhdeneuvonta, työympäristöneuvonta, rakennusalan päivystys sekä työhyvinvointipäivystys.
Ympäristöasioiden asiakaspalvelu
Aluehallintovirastojen ja ELY-keskusten ympäristöasioiden asiakaspalvelu:
- opastaa asioiden vireillepanossa
- neuvoo ymparisto.fi-verkkopalvelun käytössä
- vastaa kysymyksiin ja palautteisiin.
Ympäristöasioiden asiakaspalvelu
Vesi- ja ympäristölupien tietopalvelu
Vesi- ja ympäristölupien tietopalvelussa voit hakea meille vireille tulleita, tiedoksiannettuja ja päätettyjä vesi- ja ympäristölupa-asioita sekä niihin liittyviä julkisia asiakirjoja.
Vesi- ja ympäristölupien tietopalvelu
Kirjaamopalvelut
Kirjaamomme:
- ottaa vastaan viralliset asiakirjat
- kirjaa ne asianhallintajärjestelmään
- antaa tietoa asiaa hoitavasta viranomaisesta
- palvelee asiakkaitamme.
Lomakkeet
Pdf-muodossa olevien lomakkeiden avaaminen vaatii Adobe Acrobat Reader -ohjelman. Suosittelemme, että käytät uusinta Adobe Reader -versiota, jotta lomakkeet varmasti toimivat. Voit ladata ohjelman ilmaiseksi Adoben verkkosivuilta.
Lomakkeen lopusta löydät tiedon siitä, mihin osoitteeseen voit lähettää sen.
Pdf-lomakkeet kannattaa avata, täydentää ja tulostaa Mozilla Firefox- tai Google Chrome -selaimilla.
Puhelinvaihde
Puhelinvaihteemme palvelee numerossa 0295 016 000.