Asiakaspalvelut ja muut asiointitavat

Haluamme, että löydät sinulle sopivimman tavan asioida kanssamme. Jos palvelusta ei ole tarjolla sähköistä asiointia tai -lomaketta, voit käyttää muita asiointitapoja:

Aluehallintoviraston asiakaspalvelu

Uudessa asiakaspalvelussamme saat neuvontaa kysymyksissä, jotka koskevat aluehallintoviraston tehtäviä. Tuemme sinua myös asioinnissa kanssamme.

Aluehallintoviraston asiakaspalvelu

Työsuojelun puhelinneuvonta

Työsuojeluviranomaisten valtakunnallinen puhelinneuvonta palvelee numerossa 0295 016 620.

Neuvonta on jaettu neljään aihepiiriin: työsuhdeneuvonta, työympäristöneuvonta, rakennusalan päivystys sekä työhyvinvointipäivystys.

Työsuojelun puhelinneuvonta

Ympäristöasioiden asiakaspalvelu

Aluehallintovirastojen ja ELY-keskusten ympäristöasioiden asiakaspalvelu:

  • opastaa asioiden vireillepanossa
  • neuvoo ymparisto.fi-verkkopalvelun käytössä
  • vastaa kysymyksiin ja palautteisiin. 

Ympäristöasioiden asiakaspalvelu

Vesi- ja ympäristölupien tietopalvelu

Vesi- ja ympäristölupien tietopalvelussa voit hakea meille vireille tulleita, tiedoksiannettuja ja päätettyjä vesi- ja ympäristölupa-asioita sekä niihin liittyviä julkisia asiakirjoja.

Vesi- ja ympäristölupien tietopalvelu

Kirjaamopalvelut

Kirjaamomme:

  • ottaa vastaan viralliset asiakirjat
  • kirjaa ne asianhallintajärjestelmään
  • antaa tietoa asiaa hoitavasta viranomaisesta
  • palvelee asiakkaitamme.

Kirjaamopalvelut

Lomakkeet

Pdf-muodossa olevien lomakkeiden avaaminen vaatii Adobe Acrobat Reader -ohjelman. Suosittelemme, että käytät uusinta Adobe Reader -versiota, jotta lomakkeet varmasti toimivat. Voit ladata ohjelman ilmaiseksi Adoben verkkosivuilta.

Lomakkeen lopusta löydät tiedon siitä, mihin osoitteeseen voit lähettää sen.

Pdf-lomakkeet kannattaa avata, täydentää ja tulostaa Mozilla Firefox- tai Google Chrome -selaimilla.

Lomakkeet

Puhelinvaihde

Puhelinvaihteemme palvelee numerossa 0295 016 000.

Puhelinvaihde

Yhteystiedot

Yhteystietomme