Täytä hakemuksen tiedot tarkasti – näin asian käsittely sujuu nopeammin
Älä tee uutta rekisteröintiä Soteriin, jos omat tietosi ovat ajan tasalla. Valveri-rekisterissä aiemmin olleiden palveluntuottajien tiedot ovat siirtyneet sellaisenaan uuteen Soteri-rekisteriin.
Täytä hakemus sähköisessä asioinnissa huolellisesti, jotta hakemuksesta ei tarvitse tehdä lisäselvityspyyntöä. Merkitse hakemuksen alkuun lisätietoihin yhteenveto siitä, mitä haet tai mihin haet muutosta.
Huomioithan, että Soterin käyttöönotto ja korjaukset hidastavat hakemusten käsittelyaikoja. Soterin sähköisen asioinnin kehitystyö jatkuu yhä, ensimmäinen versio on vasta otettu käyttöön. Järjestelmän käytettävyyttä ja toiminnallisuuksia parannellaan edelleen.
Tukea Soterin sähköisen asioinnin käyttöön
Tekniset kysymykset Soteri-rekisteriin liittyen: [email protected],
Järjestelmäasiantuntijamme auttavat sinua Soterin sähköiseen asiointiin liittyvissä kysymyksissä: Anniina Arkko, järjestelmäasiantuntija, p. 0295 209 451, [email protected]
Muissa sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottamiseen liittyvissä kysymyksissä ja rekisteröintiin liittyvissä sisältökysymyksissä voit kääntyä oman alueellisen aluehallintovirastosi puoleen tai valtakunnallisissa asioissa Valviran puoleen.
Tutustu myös Soterin sähköisen asioinnin palveluntuottajaohjeisiin:
Lue lisää Soterista: avi.fi/soteri (linkki)