Asiakkaamme voivat nyt ottaa yhteyttä aluehallintoviraston yhteiseen asiakaspalveluun. Uusi toimintomme palvelee asiakkaita puhelimitse, sähköpostilla ja verkkolomakkeella suomeksi ja ruotsiksi. Kyseessä on pilottikokeilu, jonka kehittäminen jatkuu.
Asiakaspalveluun on helppo ottaa yhteyttä useamman asiointikanavan kautta. Useimmissa tapauksissa aluehallintoviraston asiakas voi hoitaa asiansa verkossa, esimerkiksi sähköisissä asiointipalveluissa. Asiakaspalvelu kuitenkin auttaa, jos asiakas tarvitsee henkilökohtaista palvelua.
Uudesta asiakaspalvelusta saa yleistason neuvontaa sekä tukea ja ohjausta asiointiin. Jos asiakkaan asia ei ratkea asiakaspalvelussa, palveluneuvoja ohjaa kysymyksen eteenpäin, ja aiheen parhaiten tunteva henkilö palaa asiaan. Asiakkaan tarvitsee siis ottaa asiakaspalveluun yhteyttä vain kerran.
Työsuojeluasioissa asiakkaat voivat edelleen ottaa yhteyttä työsuojelun valtakunnalliseen puhelinneuvontaan. Ympäristöasioissa asiakkaita neuvoo ympäristöasioiden asiakaspalvelu. Koronaan liittyvissä kysymyksissä asiakkaita auttava koronainfo siirtyy osaksi aluehallintoviraston asiakaspalvelua 22.11.2021. Koronaan liittyvissä asioissa voi jatkossa ottaa yhteyttä asiakaspalvelun kanaviin.
Asiakaspalvelumme pähkinänkuoressa
Näin saat yhteyden asiakaspalveluun:
Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät myös avi.fi-verkkosivuilta: aluehallintoviraston asiakaspalvelu.
Lisätietoa muista asiakaspalvelukanavistamme
Lisätietoja:
palveluneuvoja, tiiminvetäjä Katja Laitinen, p. 295 016 848
[email protected]