Avien työntekijöiden ystävällisyys arvioitiin 4,5 asteikolla 1–5 ja asiantuntemus sai 4,4.
Asiakaskyselyyn saatiin yhteensä 145 vastausta eri puolilta Suomea. Eniten vastauksia saatiin alkoholihallinnon (51 prosenttia) ja sosiaalihuollon (26 prosenttia) asiakkailta. Alkoholihallinnon asiakkaat ehdottivat jopa tiukempaa valvontaa toimialan epäkohtien selvittämisessä.
Asiakkaiden kommentteja AVIn käynnistä:
"Erittäin asiantunteva, asiaan paneutunut ja ystävällinen työryhmä kävi meillä. Saimme ohjausta ja neuvoja sekä ohjeita toiminnan kehittämiseksi. "
"Meille tehty käynti oli ennalta ilmoittamaton valvontakäynti liittyen meihin kohdistuneisiin epäkohtailmoituksiin. Koimme, että tulimme kuulluiksi ja että käymämme dialogi oli vastavuoroista ja toisia kunnioittavaa. Saimme käynnillä asiantuntevaa ohjausta sekä selkeät ohjeet siitä, mitä muutoksia pitää tehdä."
Aluehallintovirastojen peruspalvelut-, oikeusturva- ja luvat vastuualueiden valvonta-, tarkastus- ja ohjauskäynnin asiakaskysely tehtiin 15.10.-31.12.2019.