Aluehallintoviraston asiakaspalvelu
Me olemme täällä sinua varten.
Vastaamme, autamme ja palvelemme.
Uudessa asiakaspalvelussamme saat neuvontaa kysymyksissä, jotka koskevat aluehallintoviraston tehtäviä. Tuemme sinua myös asioinnissa kanssamme.
Usein kysyttyä koronaviruksesta
Sivuillamme on kattava UKK-osio aluehallintoviraston toimivaltaan liittyvistä koronakysymyksistä:
Jos et löydä etsimääsi sivuiltamme, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Koronainfomme on siirtynyt osaksi aluehallintoviraston asiakaspalvelua. Vastaamme kysymyksiin, jotka koskevat tapahtumanjärjestäjiä ja ravintolatoimintaa.
Ota yhteyttä
- Soita meille: 029 501 6780 (suomi) tai 029 501 6781 (ruotsi) - ma–pe kello 10–15.
- Täytä lomake verkossa: Kysy avin aspalta -lomake.
- Lähetä sähköpostia: [email protected] (suomi) tai [email protected] (ruotsi).
Turvasähköposti
Tavallisella sähköpostilla lähetetty viesti ei kulje tietoverkossa suojatussa muodossa, joten salassa pidettävien tietojen tietoturva voi vaarantua. Käytä aina suojattua sähköpostiyhteyttä, kun lähetät aineistoa, joka sisältää salassa pidettäviä tai muuten arkaluontoisia tietoja. Turvasähköpostipalvelun kautta voi toimittaa myös isokokoisia liitteitä. Huomioi, että suojattu yhteys toimii vain tässä osoitteessa: https://turvaviesti.avi.fi/
Voit asioida kanssamme monilla eri tavoilla. Lue lisää Asioi-sivulta.
Huomaathan?
- Nämä palvelut jatkuvat ennallaan:
- työsuojelun puhelinneuvonta (tyosuojelu.fi)
- ympäristöasioiden asiakaspalvelu (ely-keskus.fi).
- Lähetä kirjattavaksi tarkoitetut asiakirjat kirjaamoomme. Tämä koskee esimerkiksi hakemuksia ja lisäselvityksiä. Lue lisää kirjaamopalveluistamme: avi.fi/kirjaamopalvelut.
- Jos haluat antaa palautetta toiminnastamme, voit tehdä sen palautelomakkeella: Anna meille palautetta.
Kansalaisten koronapalvelu
Kansalaisten koronapalvelusta saat yleistä tietoa koronaviruksesta sekä neuvontaa Koronavilkku-sovelluksen käytössä.
Palvelulupauksemme
- Asiakaspalvelumme tukee asiointiasi ja neuvoo sinua kysymyksissä, jotka koskevat aluehallintoviraston tehtäviä.
- Sinun tarvitsee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme vain kerran. Jos asiasi ei ratkea asiakaspalvelussamme, ohjaamme kysymyksesi eteenpäin. Asiasi paremmin tunteva henkilö on sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.
Tietoa asiakaspalvelustamme
- Uudessa valtakunnallisessa asiakaspalvelussamme palveluneuvojamme antavat tukea asiointiisi. Heiltä saat myös neuvontaa aluehallintoviraston tehtävistä. Laajennamme asiakaspalvelun neuvonnan syvyyttä aihealue kerrallaan. Olemme kiitollisia palautteesta. Se auttaa meitä kehitystyössämme.
- Tallennamme asiakaspalveluumme tulevat puhelut, jotta voimme kehittää palvelumme laatua. Tämän lisäksi asiakasjärjestelmäämme tallentuvat sähköposti- ja lomakeyhteydenotot yhteystietoineen. Emme luovuta tietojasi ulkopuolisille.
- Tietosuojaselosteemme
- Saavutettavuusselosteemme
Kehitämme asiakaspalveluamme, koska haluamme tehdä asioinnin kanssamme mahdollisimman helpoksi ja sujuvaksi. Palveluneuvojien työ lisää muiden asiantuntijoidemme työrauhaa ja vähentää työkuormaa. Asiakasstrategiamme slogan kuvaa tahtotilaamme hyvästä asiakaspalvelusta: Me olemme täällä sinua varten. Vastaamme, autamme ja palvelemme kaikissa palvelukanavissamme.